Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

 

PHU BOWI Eugeniusz Borówka

 

§ 1

Definicja Sprzedawcy

Sklep internetowy dostępny pod adresem http://www.bowi.com.pl prowadzony jest przez firmę:

PHU BOWI Eugeniusz Borówka

ul. Magazynowa 7, 80-180 Gdańsk-Kowale

NIP: 5891414986

REGON: 191455689

Tel. +48 554-83-17

 

§ 2

Rejestracja i logowanie

1.       Złożenie Zamówienia poprzez stronę internetową Sklepu jest możliwe po: wypełnieniu formularza rejestracyjnego (utworzenie konta), wybraniu pożądanych Produktów (dodanie Produktów do "koszyka").

2.       Rejestracja odbywa się jednorazowo. Kolejne Zamówienia mogą być składane na podstawie uprzednio zarejestrowanego loginu i hasła Klienta. Login i hasło mają charakter poufny. Klient ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane ich ujawnieniem przez Klienta osobom trzecim.

 

§3

Postanowienia ogólne

 

1.       Sklep internetowy [dalej Sklep] prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Internetu na podstawie niniejszego Regulaminu.

2.       Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.

3.       Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.

4.       Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).

5.       Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.

6.       Poprawne korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe przy spełnieniu minimalnych wymagań technicznych:

7.       przeglądarki internetowe: Internet Explorer 11 lub nowsza ; Microsoft Edge; Opera 50 lub nowsza, Google Chrome 63 lub nowsza; Mozilla Firefox 57 lub nowsza

optymalna rozdzielczość ekranu 1680x1050 pikseli.

 

8.       Sklep informuje, że w funkcjonowaniu Platformy Internetowej mogą wystąpić przerwy utrudniające lub uniemożliwiające korzystanie z niej. Przerwy takie mogą wynikać z przyczyn technicznych (np. konserwacje, przeglądy) lub z innych przyczyn niezależnych od Sklepu.

 

§ 4

Zamówienia

1.       Zamówienia można składać w następujący sposób:

- poprzez sklep internetowy www.bowi.com.pl po zalogowaniu

- telefonicznie na numery przeznaczone do składania zamówień, dostępne na stronie internetowej Sklepu w zakładce Kontakt.

2. Po złożeniu zamówienia, na wskazany adres e-mail wysyłane jest, do wiadomości klienta, potwierdzenie złożenie zamówienia poprzez sklep internetowy. Dodatkowo może się również zdarzyć, że Pracownik Sklepu będzie kontaktować się telefonicznie w razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości.

3. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Na życzenie Klienta Sklep może wystawić fakturę pro-forma. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.

4. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.

 5. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie opcji „złóż zamówienie”.

 6. W przypadku wyboru formy płatności przedpłatą przelewem, termin realizacji zamówienia będzie liczony od momentu, w którym środki za zamówienia Klienta zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym Sklepu.

7. W przypadku wyboru formy płatności przy odbiorze termin realizacji zamówienia będzie liczony od momentu odnotowania potwierdzonego przez Klienta zamówienia w Sklepie.

 

 

§ 5

Płatności

 

1.       Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:

a) przedpłata  - przelew bankowy na rachunek bankowy Sklepu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sklep potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sklepu);

b) pobranie - płatność gotówką przy odbiorze towaru.

c) płatność gotówką w siedzibie firmy BOWI – w przypadku osobistego odbioru

d) przelew na konto - tylko dla stałych klientów, którzy mają odroczony termin płatności.

2.       Towar wysyłany jest po otrzymaniu potwierdzenia przelewu, w przypadku wyboru formy płatności ”przedpłata”. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w terminie 3 dni. Po tym czasie zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

 

 

§ 6

Dostawa

 

1.       Sprzedawca realizuje dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą.

2.       ceny podane w cenniku, nie zawierają cen dostaw

3.       Termin realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 7 dni roboczych.

4.       Zamówione towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem dostawcy, na adres wskazany w formularzu zamówienia.

5.       Sklep wysyła faktury VAT do złożonych zamówień w formie elektronicznej na podany podczas składania zamówienia adres e-mail. Na życzenie klienta sklep może wysłać fakturę VAT w formie pisemnej na adres wskazany przez klienta

6.       Faktura (w tym korekta) wysłana na wskazany przez Klienta e-mail, będzie uważana za skutecznie doręczoną. W przypadku braku odbioru faktury w formie elektronicznej, Klient ma prawo żądać przesłania faktury w formie pisemnej lub ponowienia wysyłki na adres e-mail.

7.       Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm wysyłkowych – Fedex, Raben, JAS, GLS - lub udostępnia do odbioru przez Klienta w siedzibie firmy.

8.       Odbiór przesyłki. Prosimy o sprawdzanie zawartości przesyłki w obecności pracownika poczty, kuriera nawet jeśli przesyłka wygląda na nieuszkodzoną. Wszelkie roszczenia z tytułu uszkodzenia przesyłki przyjmujemy wyłącznie z załączonym PROTOKOŁEM SZKODY firmy kurierskiej

 

 

§ 7

Koszty dostawy

1.       Dla klientów na sklepie internetowym koszty transportu kształtują się następująco:

- Dla zamówienia bez produktów oznaczonych jako „wysokogabarytowy” powyżej kwoty 500zł netto koszt transportu ponosi Sprzedający

- Dla zamówienia które zawiera produkty oznaczone jako „wysokogabarytowy”: powyżej kwoty 4000zł netto koszt transportu ponosi Sprzedający

2.       Dla klientów którzy posiadają ceny specjalne koszt transportu naliczany jest indywidualnie i w takim przypadku cena transportu widoczna na stronie internetowej nie obowiązuje

 

 

§ 8

Warunki Gwarancji

1.       Sklep udziela gwarancji na zakupiony Towar poczynając od daty jego sprzedaży Klientowi. Gwarancja udzielana jest przez Sklep, jedynie na Towary, do których załączone zostało odpowiednie oświadczenie gwarancyjne lub udzielenie gwarancji na dany Towar wynika z odrębnej umowy zawartej z Klientem.

2.       Okres gwarancji na poszczególne Towary liczony jest od daty jego sprzedaży i jej czas trwania jest ustalany indywidualnie ze firmą lub jest umieszczony na stronie internetowej przy produkcie oznaczonym znacznikiem  „GWARANCJA” w opisie towaru

3.       Klient traci uprawnienia gwarancyjne w razie używania Towaru niezgodnie z przeznaczeniem, uszkodzenia będącego skutkiem działania sił natury i kataklizmów, zerwania plomb gwarancyjnych, uszkodzenia mechanicznego z winy użytkownika, niedostatecznego zabezpieczenia towaru na czas naprawy.

4. Oprawy oświetleniowe oferowane przez firmę BOWI przeznaczone są do pracy w normalnych warunkach. Warunki normalne oznaczają temperaturę otoczenia w zakresie -10 + 30°C , ciśnienie 960-1000 hPa, wilgotność 40 - 60%. Opraw nie należy stosować jeśli warunki otoczenia mogą zagrozić konstrukcji oprawy, powłoce lakierniczej lub komponentom elektronicznym powodując nieprawidłowe działanie oprawy.

5. Do czynników, które mogą wpłynąć na nieprawidłowe działanie oprawy można zaliczyć min.: wysoką temperaturę, wysoką wilgotność, zapylenie, obecność w powietrzu substancji chemicznie nieobojętnych (chlor, sól, kwasy, zasady), wibracje, wstrząsy, narażenie na udar, pole elektromagnetyczne.

6. Łączny czas świecenia opraw oświetleniowych nie może przekraczać 12h na dobę.

7. Instalacja opraw musi zostać wykonana przez uprawnionego profesjonalistę, posiadającego odpowiednie kwalifikacje, według warunków określonych w instrukcji montażu dołączonej do produktu, w zgodzie w wymaganiami określonymi w karcie katalogowej, odpowiednio do norm bezpieczeństwa obowiązujących w danym miejscu oraz zgodnie z aktualnymi wskazaniami wiedzy, techniki oraz sztuki inżynierskiej (elektrycznej), w tym zwłaszcza przy wyłączonym napięciu.

 8. Gwarancją nie są objęte:

- naturalne zużywanie elementów oprawy i materiałów, z których oprawa jest wykonana, wskutek użytkowania lub upływu czasu, oddziaływania warunków naturalnych np. utrata elastyczności elementów z tworzywa sztucznego, odbarwienia, matowienia powłok polakierowanych itp.;

- uszkodzenia, w tym wady i uszkodzenia mechaniczne, powierzchniowe zarysowania, pęknięcia, potrzaskania, przebarwienia lub wgniecenia,

- wady lub ich dalsze skutki, spowodowane przez nabywcę, instalatora lub osoby trzecie;

- uszkodzenia, w tym wady i niefunkcjonalności, wynikające z oddziaływania czynników fizycznych, termicznych, chemicznych, świetlnych lub wszelkich innych czynników pochodzenia zewnętrznego, których oddziaływanie na towary jest sprzeczne z instrukcjami obsługi, kartą katalogową, wskazaniami Producenta lub wiedzą techniczną (w tym w np.: związane z promieniowaniem słonecznym, oddziaływaniem pola magnetycznego, ciśnienia atmosferycznego, ruchami i wilgotnością powietrza itp.).

- uszkodzenia, niefunkcjonalności lub ich dalsze skutki spowodowane użytkowaniem, przechowywaniem lub transportowaniem towaru w nieodpowiednich warunkach, w szczególności w nieodpowiedniej temperaturze, w miejscu występowania oparów chemicznych, wysokiej wilgotności powietrza itp;

- uszkodzenia, niefunkcjonalności lub ich dalsze skutki, mające związek z niewłaściwą instalacją np.: spowodowane nieprawidłowym mocowaniem mechanicznym lub wnikające z  niewłaściwego podłączenia do sieci zasilającej lub zastosowania w sieci o niewłaściwych parametrach elektrycznych;

- uszkodzenia, niefunkcjonalności lub ich dalsze skutki, mające związek z transportem, użytkowaniem, przechowywaniem lub konserwacją, sprzecznymi z zaleceniami producenta lub z instrukcjami dołączonymi do przedmiotu sprzedaży;

- wady jawne towaru, o których Nabywca wiedział lub przy zachowaniu należytej staranności powinien był je stwierdzić w dniu zakupu;

- naprawy, modyfikacje, zmiany konstrukcyjne oraz innego tego typu działania podjęte przez nabywcę we własnym zakresie;

- powłoka lakiernicza towaru. Wszelkie odbarwienia obudowy oprawy są naturalnym następstwem użytkowania oprawy i nie stanowią wady wpływającej na funkcjonalność towaru;

- koszty dodatkowe związane z usunięciem wad, w tym koszty demontażu i montażu wadliwego towaru.

9. Gwarancją nie jest objęty spadek strumienia świetlnego w granicach zgodnych ze specyfikacją danej oprawy ani zmiana barwy modułów LED, które są zjawiskiem normalnym i naturalnym. Parametry opraw LED objęte są tolerancją +/- 10% dla strumienia świetlnego, mocy i temperatury barwowej.

10.       Ewentualne produkty gratisowe, prezenty, nagrody (włączając w to sprzedawane w symbolicznej cenie na fakturach VAT), nie są objęte gwarancją i nie podlegają roszczeniom reklamacyjnym.

12. Na materiały eksploatacyjne (komponenty opraw), które ulegają normalnemu zużyciu podczas użytkowania tj. akumulatory w oprawach awaryjnych udzielana jest gwarancja na 12 miesięcy od momentu wystawienia dokumentu sprzedaży.

13.       Szczegółowe warunki gwarancji są załączone przy produkcie

§ 9

Reklamacje

1.       W przypadku niezgodności towaru z umową Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności. Adres, pod który Klient winien odesłać towar:

PHU BOWI Eugeniusz Borówka

ul. Magazynowa 7, 80-180 Gdańsk-Kowale

NIP: 5891414986

 

2.       Zalogowani użytkownicy sklepu internetowego mogą zgłosić reklamację poprzez kliknięcie zakładki reklamacje na sklepie internetowym i wypełnieniu formularza. (dopóki nie zostanie wdrożona ta funkcjonalność na sklepie internetowym prosimy korzystać z formularza do pobrania: https://bowi.com.pl/reklamacje)

3.       Niezalogowani użytkownicy sklepu internetowego mogą pobrać formularz reklamacyjny w formie PDF ze strony głównej serwisu w zakładce reklamacje

4.       Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie maksymalnie 14 dni roboczych od momentu dostarczenia towaru wraz z opisem niezgodności

5. Reklamowany Towar należy przesłać na adres Sprzedawcy. Koszty przesyłki do Sprzedawcy pokrywa Klient

6. Reklamowane urządzenia można przesyłać pocztą lub dowolną firmą kurierską na koszt nadawcy. W przypadku gdy okaże się, że reklamacja była zasadna sprzedawca zwraca koszty przesyłki w równowartości kosztu dostawy kurierskiej oferowanej przez firmę BOWI

7.       Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.

8. W przypadku poinformowania Klienta o wynikach Reklamacji, Klient ma obowiązek odbioru, na własny koszt, naprawionego Towaru lub nowego w miejsce uszkodzonego, w terminie 30 dni od daty uzyskania informacji Sklepu. Brak odbioru w tym terminie uprawnia Sklep do zutylizowania towaru bez jakichkolwiek roszczeń Klienta.

9. Produkty oznaczone na sklepie internetowym znacznikiem "wyprzedaż" nie są objęte rękojmą dla Klientów prowadzących działalność gospodarczą

10.       Pomimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że materiały publikowane na www.bowi.com.pl  są wolne od błędów lub rozbieżności. Uchybienia te nie mogą być jednak podstawą do jakichkolwiek roszczeń. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z firmą.

Zdjęcia produktów na stronie www.bowi.com.pl mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistego wyglądu towaru.
Niektóre cechy wyglądu tj. kolor i proporcje mogą być zależne od indywidualnych ustawień sprzętu komputerowego Zamawiającego i nie są podstawą reklamacji.

11.       Reklamacje będą uwzględniane tylko w oryginalnych, nieuszkodzonych opakowaniach.

12.   Reklamacje bez dołączonego protokołu reklamacji nie są rozpatrywane

.

§ 10

Zwroty

  1. Zwrot towaru dla klienta prowadzącego działalność gospodarczą możliwy jest tylko wtedy gdy uzgodniony jest z firmą BOWI przed zakupem towaru. Uzgodnienie uznaje się za zawarte jeśli zostało potwierdzone przez firmę BOWI mailowo w odpowiedzi na mailową prośbę klienta, w innych przypadkach zwroty nie sa przyjmowane przez firmę BOWI
  2. Dla tak potwierdzonego zwrotu należy wypełnić formularz zwrotu dostępny do pobrania na stronie https://bowi.com.pl/reklamacje
  3. Zwroty bez dołączonego protokołu zwrotu nie są rozpatrywane

 

§ 11

Ochrona prywatności

 1. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia. Dane osobowe będą przechowywane wyłącznie w formie cyfrowej.  Sklep posiada procedury oraz środki zapewniające bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych.

2. Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo - promocyjnych, w tym biuletynu handlowego.

3. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii danych. Ma także prawo do ich poprawiania, a także, w każdym momencie, do żądania zaprzestania ich przetwarzania („prawo zapomnienia”) oraz sprzeciwu wobec ich przetwarzania, w tym złożenia skargi do organu nadzorczego.

4. Klient który nie składa zamówień przez okres 6 miesięcy od momentu zarejestrowania się na sklepie internetowym zostaje automatycznie zablokowany i nie będzie mógł się zalogować na sklepie internetowym.

 

§ 12

Własność intelektualna

 

Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.

 

§ 13

Rozstrzyganie sporów

1.       W przypadku wdania się w spór ze Sklepem, w związku z obsługą reklamacji towaru, Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów. Wszelkie spory wynikające z umowy sprzedaży mogą być rozwiązywane w trybie mediacji.

2.       Spory powstałe na tle realizacji sprzedaży, w przypadku braku rozwiązania w drodze mediacji, poddane są rozstrzygnięciu sądu właściwemu ze względu na siedzibę prowadzącego Sklep.

 

§ 14

Wejście w życie i zmiany Regulaminu

 

1.Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu (tj. dnia 2018-02-09) i ma zastosowanie do umów zawieranych od dnia publikacji.

2. Sklep zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu zamieszczenia ich na stronie Platformy Internetowej i będą miały zastosowanie wyłącznie do umów zawartych po dniu wprowadzenia zmiany.

 

§ 15

Koszt gospodarowania odpadami

1.       KGO*- wysokość Kosztu Gospodarowania Odpadami (za 1szt.) zawartego w cenie netto jednostkowej towaru (Art. 25 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym - Dz.U. Nr 180, poz. 1495 z późniejszymi zmianami)

§ 16

Klauzula informacyjna


1.    Administratorem Twoich danych osobowych przekazanych w formularzu rejestracyjnym jest PHU BOWI Eugeniusz Borówka ul. Magazynowa 7 80-180 Kowale NIP 5891414986 zwany dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: admin@bowi.com.pl lub telefonując pod numer: 58 554 17 06
2.    Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest umowa pomiędzy Tobą a Administratorem, zwana dalej: „Umową”, do zawarcia której dochodzi wskutek akceptacji Regulaminu i dla wykonania której przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne.
3.    Twoje dane osobowe przetwarzane są wyłącznie dla celów związanych z realizacją Umowy oraz do podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem Umowy.
4.    Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy będą niemożliwe.
5.    Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne.
7.    Administrator nie zamierza przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
8.    Masz prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
9.    W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.    W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

§ 17

Informacja logistyczna

  1. Prosimy o świadome i osobiste podpisywanie listu przewozowego, a także sprawdzenie ilości zawartych w nim paczek, stanu  technicznego paczek oraz wszystkich informacji zawartych w liście przewozowym. Reklamację do kuriera Fedex, GLS, Inpost składa firma BOWI na podstawie protokołu szkodowego wypełnionego przez odbiorcę w obecności kuriera. Taki formularz kurier ma przy sobie i jego obowiązkiem jest spisanie go wspólnie z klientem. Jeśli jednak z różnych przyczyn kurier nie posiada protokołu, można pobrać dokument na stronie https://bowi.com.pl/reklamacje . Odbiór przesyłki od kuriera bez zastrzeżeń, a następnie zgłoszenie jej uszkodzenia może spowodować odrzucenie roszczeń przez ubezpieczyciela i być argumentem do odmowy wypłaty odszkodowania. Jeśli zaistnieje konieczność wypełniania protokołu szkodowego, prosimy o wypełnianie go osobiście, a nie zlecanie tej czynności  kurierowi, który często podaje w nim informacje niezgodne z prawdą, a tym samym interesem klienta (np.  że towar jest zniszczony, ale opakowanie zewnętrzne jest nienaruszone itp.). W przypadku uszkodzeń, prosimy o zrobienie zdjęć i przesłanie ich do firmy BOWI razem z ww. protokołem.
  2. Potwierdzeniem wysłania zamówienia przez firmę BOWI jest list przewozowy, a nie faktura.
  3. Prosimy o porównanie zawartości przesyłki z fakturą, a nie z zamówieniem.
  4. Reklamacje ilościowe należy zgłosić do firmy BOWI w czasie do 3 dni od otrzymania przesyłki.. Zwracamy Państwa uwagę, że wszystkie przesyłki pakowane w magazynie firmy BOWI przed wysłaniem ich do klienta przechodzą szczegółową i monitorowaną kontrolę. Zapis z kontroli procesu pakowania przechowujemy do 7 dni.